Grafički dizajner potreban je svakoj tvrtki, bez obzira čime se tvrtka bavi i koje je veličine. Neke tvrtke će trebati dizajnera na tjednoj ili dnevnoj bazi, a neke samo povremeno. Jedna opcija je zaposliti unutarnjeg grafičkog dizajnera, a druga je surađivati s vanjskim dizajnerom. U svakom slučaju, važno je uzeti profesionalnu osobu/tvrtku koja je dorasla izazovima tržišta. Grafički dizajner radi na održavanju imidža brenda, prilagođuje se novim zadacima i trendovima, i razvija nove ideje koje će primjeniti na brend.
Kako možemo znati u kojem slučaju zaposliti grafičkog dizajnera unutar vlastite tvrtke, a u kojem slučaju uzeti vanjskog?
1. Kad se radi o malim tvrtkama, te tvrtkama srednje veličine, često nema potrebe zapošljavati unutarnjeg dizajnera, ako takve tvrtke nemaju učestalu potrebu za uslugama grafičkog dizajna, te ako su im ograničena financijska sredstva. U svakom slučaju, potrebno je poslovati optimalno i često zapravo nema razloga trošiti novac na zapošljavanje osobe koja neće imati dovoljno posla. S vanjskim grafičkim dizajnerom može se dogovoriti kvalitetna suradnja po projektu, odnosno prema potrebi.
2. Tvrtka konstantno ima potrebu za uslugama grafičkog dizajna širokog spektra. Često ako zaposlimo jednu osobu, ne možemo očekivati da takav zaposlenik za prosječnu plaću obavlja veliki raspon grafičkih poslova (iako, svima su na žalost poznate upravo takve situacije). U tom slučaju treba uzeti vanjskog grafičkog dizajnera. Svaki kvalitetan dizajn studio surađuje s profesionalcima iz srodnih područja, pa tako može pokriti različite potrebe klijenata.
3. Tvtka već ima unutarnjeg grafičkog dizajnera, te iako dobro obavlja redovne projekte, nije dorastao kompleksnijem projektu, npr. vizualnom rebrandingu. U takvim slučajevima najbolje je uzeti vanjskog dizajnera s većim iskustvom u sličnim projektima. To automatski donosi i dotok svježih ideja, te drukčiji pristup projektu.
Općenito gledano, tvrtke koje zaista trebaju unutarnjeg grafičkog dizajnera su uglavnom veliki sistemi s velikim brojem zaposlenih. Naravno da iznimke postoje, ovisno o marketinškim i drugim potrebama, te o njihovoj učestalosti.
U svakom slučaju, profesionalan grafički dizajn pomoći će svakoj tvrtki da kvalitetno komunicira svoj brend te ostvari bolje rezultate na tržištu.