Koncept vizualnog identiteta prošao je kroz značajnu promjenu – prelazak od statičnih slika do dinamičnih i uzbudljivih narativa. Krenut ću malo unatrag kako bismo razumjeli veliku promjenu u vizualnom brendingu od prošlih vremena do sadašnjosti.
Vizualno brendiranje nekada:
Nije prošlo mnogo vremena otkako je vizualno brendiranje bilo sinonim za statične elemente – logotipe urezane u kamen, nepromjenjive sheme boja i krute smjernice dizajna. Brendovi su se po svaku cijenu držali dosljednosti i nudili su stabilnu sliku. Logotip je bio i ostao centar brenda, međutim u prošlosti su mediji bili ograničeni: radilo se o tiskanim medijima, plakatima i TV oglasima. To su bile jednosmjerne komunikacijske platforme, gdje su brendovi komunicirali prema pasivnoj publici.
U tom razdoblju, promjene su bile postupne. Redizajn logotipa ili izmjena sheme boja bili su događaji od velike važnosti, često izazivajući različite reakcije i rasprave.
Vizualno brendiranje danas:
U današnje doba imamo medije transformirane digitalnom revolucijom. Vizualno brendiranje više nije statično, postalo je dinamično i interaktivno, a brendovi angažiraju svoju publiku u stvarnom vremenu. Mislim da je glavno obilježje ovih pojava: fluidnost.
Tu su društveni mediji, web stranice, aplikacije – dinamične platforme gdje brendovi razotkrivaju svoje priče na brojne načine. Ovdje, vizualni elementi nisu samo statične slike; to su elementi "u živo" koji se razvijaju, te odgovaraju na trendove, sezone i čak interakcije publike. Videozapisi, GIF-ovi, interaktivni postovi – to su novi elementi koji preuzimaju naš vizualni prostor.
Više nemamo tradicionalni model jednosmjerne komunikacije, nego sadržaj kojeg stvaraju i sami korisnici. Brendovi sada sudjeluju u razgovorima, zajedno stvarajući sadržaj s publikom i prilagođavajući se u hodu. Prihvaća se nesavršenost i raznolikost.
Ključna Promjena:
Priča se više ne prenosi jednostrano, ona se kreira zajedno s publikom, kroz stvaranje iskustava i pobuđivanje emocija. Promjena u vizualnom brendiranju nije samo tehnološka; ona je i filozofska. To je prijelaz od jednosmjerne komunikacije do razgovora, od krutosti do fleksibilnosti, od statičnosti do fluidnosti, od "ulickane" slike do nesavršene autentičnosti.