Tvrtka Pepsi je prije nekoliko dana predstavila novi logo i vizualni identitet svjetski popularnog pića koje postoji još od 1893. godine. Kao komentar naveli su: "Dizajnirali smo novi identitet brenda kako bismo povezali buduće generacije s nasljeđem našeg brenda, spajajući razlike iz naše povijesti sa suvremenim elementima, a kako bismo signalizirali našu hrabru viziju onoga što dolazi." Zadnji put je Pepsi doživio rebrending prije 14 godina, a u 125 godina su logo mijenjali 6 puta. Novi vizualni identitet kreiran je unutar Pepsi korporacije, a za to je zaslužan njihov glavni dizajner Mauro Porcini.
Pogledamo li novi logo, vidjet ćemo da je paleta boja prepoznatljiva, ali sa suvremenim odmakom. Logo najviše nalikuje Pepsi logotipu koji se koristio od 1973. do 1991., međutim odmah primjećujemo novi font i živu "električnu" plavu boju. Tipografija je crna, bez serifa, sa svim slovima u verzalu, a prvi vrhu logotipa cjelinu standardno zaokružuje crvena boja.
Početni logo pića naziva "Pepsi Cola" kreiran je krajem 19. stoljeća i bio je u duhu tadašnjeg vremena, kreiran tipografski, s ukrasima na slovima, dok je boja bila crvena. Takav crveni tipografski logo, iako sličan Coca-coli, egzistirao je u nekoliko varijanti na tržištu do 1950. godine, kada je prvi put dodana plava boja, i to u početku samo na čepu. Ključna promjena u vizualnom identitetu dogodila se 1962. godine, odbacivanjem riječi "Cola" te je u nazivu ostalo samo - "Pepsi". Zanimljivo je da je njihova tadašnja marketinška poruka bila namijenjena prvenstveno mladima, želeći se konačno odvojiti od sličnosti s Coca-colom (čija poruka je bila klasičnija) i naglasiti superiornost. Pepsi se okrenuo porukama o suvremenosti, energičnosti, hrabrom životu. U to vrijeme je osmišljena i poznata fraza "Pepsi generacija".
Sljedeća veća promjena u brendingu dogodila se 1991. godine razdvajanjem naziva "Pepsi" od kružnog simbola, a zadnja varijanta loga (prije ove najnovije) bila je vjerojatno najveći vizualni odmak od Pepsi brendinga još od početka 20. stoljeća. Naime, 2008. godine Pepsi je određenoj agenciji platio više od 1 milijun dolara za novi logo u tadašnjem trendi stilu plošnog ("flat") dizajna. Taj logo je podijelio mišljenja, a kritičari su mahom smatrali da je promašen. Unatoč tome, Pepsi i dalje uspješno hara tržištem.
I na kraju, zanimljivo je spomenuti da se dnevno, u sveukupno 200 zemalja, popije više od milijardu Pepsi pića.
Tu dolazimo do pitanja; u slučaju kad imamo jedan toliko snažan brend, koliko vrijednosti brenda dodaje ili oduzima veća promjena vizualnog identiteta? Koliko često svjesno primjetimo vizualne promjene brendova s kojima se susrećemo svaki dan?