U današnje vrijeme postoje mnogi alati koji će vam olakšati održavanje vizualne prisutnosti na tržištu, pogotovo kad se radi o digitalnim medijima. Tvrtke koje nemaju ili ne žele izdvojiti dovoljno resursa da angažiraju profesionalni studio za dizajn, pomislit će da mogu sami kreirati vizualni sadržaj. Razumljivo je da je u nekim slučajevima to jedina opcija, ali trebala bi biti samo kratkotrajno rješenje, inače to može doprinijeti stagnaciji poslovanja i slučajevima u kojima se nikad ne dosegne veći potencijal tvrtke. To se događa zato što kreiranje logotipa i ostalih vizuala nije samo u svrhu informacije i nije samo važno da izgleda lijepo.
Ono što će profesionalni grafički dizajner napraviti, osim što naravno nudi svoj talent, iskustvo i vještinu kreiranja, je sljedeće:
1. Analiza
Napravit će vlastitu analizu vizualnih brendinga postojećih sličnih i konkurentnskih brendova na tržištu. Ovo je važno kako image brenda ne bi bio previše sličan konkurentskim brendovima, ali i zato da slika brenda automatski daje naslutiti kojem segmentu tržišta pripada, te kako bi se pronašla točna vizualna formula za uspjeh.
2. Praćenje trendova
Dizajner prati trendove u grafičkom dizajnu, uključujući boje, fontove, stilove i dr. To se odnosi na generalne trendove, te također na trendove unutar ciljane branše. Najčešće nije svrha biti samo trendy (jer to znači da će dizajn brzo i zastarjeti), a često je umjetnost naći balans između trenda i klasike.
3. Vizualna matrica
Dizajneru je cilj osmisliti vizualnu matricu koja se kao koncept može primijeniti na sve vrste vizuala, a koja će ujedno biti i estetska i funkcionalna. U tu svrhu je bitno poznavanje svih medija na kojima bi brend mogao biti prisutan. Dizajner razmišlja o doslijednosti vizualnog brenda. Drugim riječima, ne možemo jedan vizual napraviti u jednom stilu, a drugi u nekom desetom, koji nam se slučajno svidio (osim ako to nije namjerno tako osmišljeno, iz točno definiranih razloga), jer to doprinosi nekonzistentnosti slike brenda u javnosti.
4. Tehnički zahtjevi
Dizajner je upoznat s tehničkim zahtjevima i ograničenjima svih medija (tiskanih, digitalnih), te prema tome anticipira moguće situacije koje bi mogle biti problematične i na taj način stvara vizualni brending koji je tehnički primjenjiv u različitim situacijama.
5. Isporuka materijala
Dizajner će vam isporučiti materijale na najoptimalniji način, koji će vam olakšati daljnje etape procesa. Ako se radi o logotipu, isporučit će logotip u razlličitim formatima, ovisno o vrstama tiska, ili zahtjevima pozadine na kojoj se tiska.
6. Kontakt s tiskarom i agencijama
Bit će u kontaktu s tiskarom, agencijama i stručnjacima za marketing, i na taj način vam uštedjeti vrijeme. Zajedno s njima rješavat će eventualne probleme koji će se pojaviti, a koji su u domeni dizajna/vizuala.
I na kraju, zadnje, ali važno...
7. Ušteda i zarada
Dizajner će vam uštedjeti novac koji ćete na žalost vrlo vjerojatno izgubiti, ako amaterski pristupite vizualnom brendingu. Čak i ako se radi o manjoj tvrtki, ili pogotovo u tom slučaju, konzistentan i profesionalni dizajn, uz (naravno) kvalitetu proizvoda/usluge, iznimno pridonosi uspjehu i zaradi. U to smo se uvjerili već puno puta, kroz projekte koje smo prošli i koje prolazimo uz naše klijente, pomažući im da uz pomoć grafičkog dizajna ostvare željene rezultate na tržištu, povećaju prihode i osnaže svoj brend.