Naš dugogodišnji rad s klijentima pokazao je da spoj kvalitetnog proizvoda/usluge s pravim brendingom uvijek dovodi do povećanja prihoda i bolje pozicije na tržištu. Ako imate razrađenu poslovnu ideju i započinjete projekt za koji vam trebaju usluge grafičkog dizajnera, postoje određene smjerenice kako najučinkovitije naručiti uslugu. Te smjernice i klijentu i dizajneru mogu pomoći pri uštedi vremena, energije i novaca, što je naravno svima važno.
Idealno bi bilo obaviti sastanak na kojemu, osim raznih informacija, dizajner dobiva cjelovitiji utisak o klijentu, a kojeg ne može zamijeniti komunikacija elektroničkim medijima. Na takvom sastanku važno je utvrditi osnovne informacije o kojima će ovisiti daljnja suradnja.
Možemo uzeti primjer vizualnog identiteta - klijent je odlučio da više ne želi koristiti stari brending, te želi da mu dizajner kreira novi.
Dizajner mora znati zbog čega klijent više ne želi stari brending. Možda samo zato što je zastario ili je ipak došlo i do promjene u smjeru poslovanja (pa ga stari logo više ne predstavlja dobro)? Možda postoje i neki konkretni ciljevi koje klijent želi postići (npr. financijski ciljevi, tržišni ciljevi) pa je u sklopu ukupne strategije odlučio promjeniti i brending. Ponekad je dovoljno osvježiti postojeće, npr. modrenizirati logotip i fontove. Međutim, ponekad treba napraviti i veći vizualni zaokret. U slučaju da je klijent značajno promjenio smjer poslovanja, u pravilu bi tada trebalo kompletno redizajnirati logo i vizualni identitet jer ako se promjenilo nešto značajno u samoj suštini tvrtke/proizvoda/usluga, onda i vizualni identitet to treba reflektirati.
Važno je znati i kome se klijent obraća, te koja je njegova ciljana skupina korisnika/kupaca. Postoji velika razlika u tome je li dizajn najmjenjen starijoj ili mlađoj populaciji, ženama ili muškarcima, tvrtkama ili pojedincima, itd. Podijela je mnogo, te je najbolje dizajneru čim detaljnije objasniti profil korisnika/kupca, kako bi mogao odrediti pravi smjer razrade ideja.
Također su važni i vremenski rokovi. Jedno od prvih pitanja koje će vas dizajner pitati je kada biste trebali imati isporučeni dizajn. Kreativni procesi zahtjevaju vremena. Naravno, dogodi se i da postoji pritisak roka na kojeg klijent ne može utjecati, te i takve situacije mogu biti prihvatljive, u nekom realnom rasponu. Dizajneri su zapravo navikli brzo i efikasno raditi, jer su često posljednja ili pretposljednja karika u projektnom procesu koja je pritisnuta vremenskim rokom (zadnja karika je često tiskara, ili marketinška tvrtka koja objavljuje oglase). Međutim, bilo bi idealno kada bi klijenti dizajneru ostavili dovoljno vremena za rad na projektu.
Koje materijale ćete najviše koristiti kako biste predstavili svoj brend? Da li se radi o plakatima, brošurama, letcima ili možda o digitalnoj promociji na društvenim mrežama i portalima? Ili i jedno i drugo? Postoje branše koje ne koriste uobičajene promotivne kanale, te se u tom slučaju projekt prilagođava njihovim potrebama.
Imate li određeni budžet koji ne možete prijeći, poželjno je to iskomunicirati dizajneru, tako da prilikom pisanja ponude ima na umu što od usluga može, a što ne može uvrstiti. Na taj način dobit ćete optimalnu ponudu za ono što tražite, bez gubljenja vremena oko raspravljanja o financijama.
Kad ljudi pokreću ili dorađuju svoj brend/projekt, ponekad se referiraju na određena rješenja koja su negdje vidjeli i koja im se sviđaju, a to je vrijedna informacija, koja može pomoći u definiranju vizualnog smjera. Na primjer, netko voli minimalizam i crno-bijela rješenja, a netko preferira zasićeniji dizajn, i življe boje. Klijent često ima neku viziju čak i onda kad kaže da je nema, samo toga nije svjestan. Tek kad mu se pokažu prva rješenja, vlastite želje će mu postati jasnije na svjesnoj razini. Naravno, dizajner prvenstveno pazi da vizual bude prikladan branši, suvremen i zanimljiv.
U početnoj fazi, osim prijedloga logotipa, profesionalni dizajner često izrađuje i prezentaciju ideja, koja sadrži nekoliko primjera aplikacije brendinga na različitim medijima, kako bi se dobio jasniji dojam osmišljenog koncepta. Nakon toga se odabire željeni smjer te se vizualni identitet i dalje razrađuje, i u konačnici isporučuje klijentu u različitim formatima, te se prema dogovoru aplicira u fizičkim i digitalnim prostorima - i tada slijedi čarolija preobrazbe brenda.